Strategie, Business plan & Business Model

  • Michael Treacy & Fred Wiersema - The Discipline of Market Leaders, 1995 ISBN 0-201-40648-9

  • Regis Mc Kenna - The Regis touch, 1985; edizione italiana Regis McKenna - Il tocco di Regis McKenna, 1988 Ipsoa

  • Geoffrey A. Moore - Crossing the Chasm, 1991 Harper

  • Paul J. Stonich - Implementing strategy, 1982 Ballinger ISBN 0-88410-904-6

  • Evan I. Schwartz - Digital Darwinism, 1999; edizione italiana  Evan I. Schwartz - Darwinismo digitale, 2000 ISBN 88-8112-148-4

 

Digital transformation

  • Gary Hamel, C.K. Prahalad - Competing for the future, 1994 ISBN 0-87584-416-2;  edizione italiana Gary Hamel - Leader della rivoluzione, 2001 Il Sole 24 Ore

  • B. Joseph Pine II, James H. Gilmore - The Experience Economy. World is Theatre of Every Business a Stage, 1999 HBS Press; edizione italiana B. Joseph Pine II, James H. Gilmore - L'economia delle esperienze, 2000 RCS Etas

Newsletter